Sabtu, 25 September 2010

17.42 Saturday 25...hari yang mendung kelabu..haru kelabu..=)

Nescafe panas campur susu cap junjung..itulah minum ptg ku hr ni..dsertakan kueh ikan rebus panas yang sangat nyaman sekali..yum yum..layan...:)!
Hari ni ku Cuma nak kongsi sesuatu yang amat simple..:) pejam sebelah mata pun you all boleh lihat n baca..atau mgkin blh nyanyikan sekali..:) wasehh!..
Ini dia..lirik lagu bidayuh salako yang mana ianya ditulis olh diri saya sendiri..la..mengada2 la plak si yeskio ni..hehe..btl la..apaka..lagu yang berjudul ‘MAJU SALAKO’. Mungkin masih ramai yang belum tau lagi lagu ini. Xpa..slow2...layan////Nampaknya lepas ni, boleh la yeskio berkongsi kepada anda semua pasal ‘bidayuh salako’ la plak..sabar k..just nantikan ia di episod yang akan datang..jeng..jeng..jeng!!:)sabar menunggu..:)JJ
(MAJU SALAKO)
HEY DIRIK URANG’K SALAKO
JAMAE RASA KITAK SAMUE’A
NUBUHAN’T SEGEK KATA, KATA SABAYA...
MULA-MULA’ A DIRIK MAOK
NAHUIK ANTARA SEKOK-SEKOK
JAIYA BARUK LAH  DIRIK DAPAT
JAJI SEGEK
C/o... SEGEK SUARA NGAN TUBUH
SABAYA..
DIRIK MOK MAJU
O..O...O......
TARUS UMPAT, MIJAWAT
NGAN JAJI..
MAJU SALAKO...
J
Makna dalam lagu..boleh dikatakan lagu patriotik la..:), yang mana ianya juga lantas merangkap cogan kata negara kita iaitu 1 MALAYSIA!:) hehe..wah!! bravo!!
___Hey kita orang salako, apa pendapat anda semua? Kita tubuhkan satu kata iaitu kata sepakat bersama(satu suara). Mula-mula sekali, kita harus mengenali antara satu dengan yang lain. Dengan cara itu, barulah kita dapat jadi ‘satu’. Satu suara dengan tubuh atau dengan erti kata lain..kata-kata yang diiringi dengan perbuatan;) yang dilakukan bersama (team) dengan harapan ingin bangkit maju ke hadapan seiring dengan bangsa-bangsa yang lain. Terus...terus bangkit dan melakukan dengan tindakan untuk merealisasikan kejayaan dalam segala apa pun yang mana akhirnya membuahkan hasil yang amat memberansangkan! Fantastic! Kini fantasi tidak lagi mustahil untuk direalisasikn menjadi realiti!..:) itu dia...:)__
yeskio@yahoo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan